Δημοσκοπήσεις ίσον πληρωμένες καταχωρίσεις

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Δημοσκοπήσεις ίσον πληρωμένες καταχωρίσεις

Σεπτέμβριος 21, 2015 - 13:47

Ποιον προδίδουν, τελικώς, οι εταιρίες δημοσκοπήσεων με τα αποτελέσματα που βγάζουν και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Τον επαγγελματισμό τους; Σίγουρα. Την ηθική τους; Εντελώς. Κυρίως όμως; Κυρίως, όλους εκείνους που σήκωσαν το τηλέφωνό τους και απάντησαν στις ερωτήσεις τους με υπομονή. Όλους εκείνους που συμμετέχουν στην έρευνα ώστε να αποτυπωθεί η πρόθεση ψήφου. Εκείνους που διαθέτουν τον χρόνο τους, μόνο και μόνο για να συμμετέχουν, δίχως να το γνωρίζουν, σε μια απάτη. Δηλαδή, τους πολίτες.

Ενδεικτικά: Η Palmos analysis έδινε προβάδισμα 1,8% στη ΝΔ στην πρόθεση ψήφου, αλλά νίκη ΣΥΡΙΖΑ με 1% στην εκτίμηση επιρροής. Η Puls έδινε απόλυτη ισοπαλία με 28%. Η Alco έδινε 0,3% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Η Metron Analysis 0,5% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Η ΜETRISI έδινε 1,4% υπέρ της ΝΔ. Η Kapa Reseαrch 0,6% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Η Rass 0,7% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.  Η MRB έδινε 0,5% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμη και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας αυτή την φορά έδινε 0,5% υπέρ της ΝΔ.

Όταν ένας σκασμός δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ένα κόμμα δεν θα μπει στη Βουλή, όπως των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, και εκείνο από την πρώτη κιόλας ώρα δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων τελικώς μπαίνει, υπάρχει μεγάλο θέμα. Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει με περίπου επτά μονάδες καθαρά την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης και όλες οι δημοσκοπήσεις έδειχναν ντέρμπι ανάμεσα στα δύο μεγάλα κόμματα, ακόμα και δημοσκοπήσεις που έγιναν λίγο πριν από την κάλπη, προφανώς κάτι συμβαίνει. Όταν τα exit polls, δηλαδή τα μετρημένα κουκιά, δείχνουν μία με δύο μονάδες διαφορά ανάμεσα στα δύο μεγάλα κόμματα, τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το παιχνίδι είναι στημένο. Και, όταν, τελικώς, οι πολίτες ενημερώνονται από τα γραφεία στοιχημάτων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ξεπερνούσε τη ΝΔ με διαφορά πάνω από έξι μονάδες, τα πράγματα είναι προφανή. Διότι, αν δεν ήταν τα γραφεία στοιχημάτων στη μέση, θα μπορούσαμε ίσως να μιλήσουμε για τα τερτίπια της κάλπης και τους αναποφάσιστους και εν πάση περιπτώσει, δικαιολογίες για την απόκλιση θα βρίσκαμε.

Ο Νικολόπουλος των ΑΝΕΛ, από την Τρίπολη, είχε επιφυλάξει βαρύτατους χαρακτηρισμούς για τις εταιρίες δημοσκοπήσεων που έδειχναν το κόμμα του να μην εισέρχεται στη Βουλή. Και ο Πάνος Καμμένος μετά την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων «τιτίβισε» μαινόμενος, για να συνεχίσει αργότερα να τα χώνει στους δημοσκόπους και στους νταβατζήδες τους. Μπορεί να πει κανείς ότι έχει άδικο; Στις εκλογές του Ιανουαρίου, στο δημοψήφισμα και τώρα στις πρόωρες εκλογές του Σεπτέμβρη, δημοσκοπήσεις και exit polls έδειχναν άλλα αντ' άλλων. Και όταν ο Νίκος Χατζηνικολάου στο Star επιτέθηκε ευθέως σε καλεσμένο από εταιρία δημοσκόπησης για τα χάλια τους, εκείνος κάτι μουρμούρισε για το δείγμα και το εκλογικό σώμα. Από πού τα παίρνουν, πάντως, δεν μας είπαν.

Έτσι, αφού οι δημοσκοπήσεις έχουν γίνει πληρωμένες καταχωρίσεις, δικαιώνονται οι πολίτες εκείνοι που όταν ακούνε στο ακουστικό τους για έρευνα, το κλείνουν με τη μία. Ίσως αυτό θα έπρεπε να πράξουμε όλοι: να αφήσουμε την καλή μας πίστη κατά μέρος, και να αρνούμαστε να γίνουμε αντικείμενο εκμετάλλευσης από εταιρίες που προφανώς βάζουν το συμφέρον πάνω από οποιαδήποτε ηθική υποχρέωση τούς επιβάλλει η επαγγελματική τους δεοντολογία, η οποία είναι τελικώς χαρτί πεταμένο στα σκουπίδια.

Μετά το δημοψήφισμα, η ΕΣΗΕΑ είχε καταφερθεί εναντίον δημοσιογράφων των ιδιωτικών καναλιών που προπαγάνδιζαν υπέρ του «Ναι». Θα βρεθεί κανένας να ελέγξει τις εταιρίες δημοσκοπήσεων; Αυτό το μαχαίρι θα μπει κάποτε στο κόκκαλο; Θα γίνει καμία έρευνα έστω για τα μάτια του κόσμου; Διότι το περίφημο μιντιακό κατεστημένο στον τόπο έχει βαθιές ρίζες και πολλά παρακλάδια...

Γαλανιάδη Εύα

Tags: