3 σκέψεις για το φορέα προβολής τουρισμού «Θέλω την Αργολίδα να… πουλάει!»

Time to read
less than
1 minute
Read so far

3 σκέψεις για το φορέα προβολής τουρισμού «Θέλω την Αργολίδα να… πουλάει!»

Ιούλιος 07, 2012 - 14:52

Του Γιώργου Θωμόπουλου,
Οικονομολόγου MSc., Mέλος ΔΣ Επιμελητηρίου Αργολίδας
Το Επιμελητήριο Αργολίδας ανέλαβε την πρωτοβουλία ενιαίας προβολής του νομού, με μια δομή που θα φέρει κοντά ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Η προσπάθεια έχει τα εχέγγυα επιτυχίας από την εμπειρία των ανθρώπων που το ανέλαβαν. (Σημειώνω πως από την πλευρά μου δεν έχω ούτε παραταξιακό, ούτε άμεσο οικονομικό ενδιαφέρον από τουριστικές επιχειρήσεις).

Toυρισμός μια τεράστια ευκαιρία
Παρά την κρίση και την γενικότερη οικονομική καχεξία, υπάρχουν και αυτοί που βλέπουν πως το Άργος έχει ελπίδες ανάπτυξης, ποσοστιαία ίσως μεγαλύτερες του Ναυπλίου. Και προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορούν η συνειδητοποίηση του δημάρχου πως ιδιαίτερη αξία για την τοπική οικονομία έχουν οι δραστηριότητες που «φέρνουν χρήμα απ’ έξω» αλλά και η διάθεση να αξιοποιηθούν πόροι που μέχρι τώρα κοιμούνταν.
Το σχέδιο του δήμου Άργους Μυκηνών (όπως ανακοινώθηκε επισήμως από το δήμαρχο) έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή και θυμίζουμε: συνέδριο για το νόμισμα, το συνέδριο για τον Ηρακλή, η έλευση της Τουριστικής σχολής στην πόλη, οι αδελφοποιήσεις, η εξωστρέφεια της πόλης με κάθε τρόπο. Βοήθησαν, επίσης, με τον τρόπο τους και οι αθλητικές επιτυχίες του Διομήδη και της μαθητικής ομάδας χαντμπωλ.  Πρόσθετα, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις Καρναβάλι και Φεστιβάλ  συγκεντρώνουν πλήθος κόσμου.
Τώρα, παράλληλα με τις δράσεις των Δήμων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον (Ναύπλιο, Ερμιονίδα, Επίδαυρος) παρουσιάζεται μια τεράστια ευκαιρία, με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου, να προβληθεί και να πουληθεί ένα ολοκληρωμένο προϊόν «Αργολίδα», με επιστημονική υποστήριξη και ολοκληρωμένο τρόπο. Ειδικά, αυτή η ευκαιρία πρέπει να αξιοποιηθεί για κάθε Δήμο μας με τον καλύτερο τρόπο γιατί έχουμε να κερδίσουμε πάρα πολλά! Σημειώστε ενδεικτικά το τεράστιο κεφάλαιο που έχουμε (και να αξιοποιήσουμε,  να «πουλήσουμε» (με την καλή έννοια) : Επίδαυρος - Μυκήνες – Ναύπλιο - Αρχαία Θέατρα – Αρχαιότερη πόλη – Αργοσαρωνικός- παραλίες αρκούν για να συνθέσουν ένα πολύ δυνατό όνομα. Υπάρχουν και άλλα πολλά: Κρουαζιέρες, Κεφαλάρι, Πυραμίδες, Κάστρα, τρένα, μοναστήρια (ο κατάλογος μεγαλώνει όσο επιθυμεί ο καθένας). Μένει να μετουσιωθούν σε προϊόν και οικονομικό αποτέλεσμα. Το προϊόν θέλει ωραία συσκευασία, όμορφο περιτύλιγμα, ωραία διαφήμιση, φρέσκιες ιδέες, προώθηση. {Σε αυτό το σημείο ας επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να αφήσουμε τους ειδικούς να το κάνουν αυτό! Δεν μπορούμε να είμαστε όλοι και σε αυτό ειδικοί}.
Όπως σε κάθε επένδυση, δεν αρκούν μόνο οι οικονομικοί πόροι. Απαιτούνται οι άνθρωποι και εργασία για να γίνουν όλα αυτά. Η καλή διάθεση δεν επαρκεί. Απαιτείται δουλειά!
Στήριξη με προτάσεις
Είναι κρίμα να ναρκοθετείται μια προσπάθεια που μόλις ξεκίνησε. Οι αφορισμοί και οι προφητείες αποτυχίας, μόνο και μόνο για ικανοποιηθούν κάποιοι εγωισμοί «ότι δήθεν, το έλεγαν αυτοί» δεν βοηθούν πουθενά! Είναι μικρότητα και μικροψυχία ανικάνων να αρθρώσουν πρόταση, ανικάνων να συμβάλλουν στο χτίσιμο, αλλά πάντοτε πρόθυμων να κατηγορούν και να καταγγέλλουν. Για να γκρεμίσεις θέλεις μόνο εργάτες. Για να χτίσεις θέλεις και μηχανικούς και τεχνίτες.
Είναι αλήθεια πως δεν μας λείπουν οι φορείς. Δεν μας λείπει η εποπτεία του δημοσίου. Κάθε άλλο.
Όμως, αυτό δε σημαίνει πως είμαστε ευχαριστημένοι από την εικόνα της προβολής του νομού μας.
Ο νέος φορέας είναι ο μοναδικός που μπορεί να δώσει ενιαία εικόνα στον επισκέπτη.
Κανένας δημόσιος φορέας δεν πείθει από πλευράς marketing "πωλησιακά".
Καμιά επιχείρηση δεν αναλαμβάνει να προβάλλει συνολικά ένα νομό!
Marketing μας λείπει! Άνθρωποι να π ο υ λ ά ν ε : εισιτήρια, νερά, ξεναγήσεις, tour, Μουσεία, φαγητό, μπάνια, μπλουζάκια, ρούχα, αναμνηστικά, ποτά, φρούτα και ό,τι μπορεί να φανταστούμε!
Στηρίζουμε την προσπάθεια. Δείχνουμε εμπιστοσύνη στους ανθρώπους.
Ενισχύουμε την πρωτοβουλία και την καινοτομία.

Ανοιχτές διαδικασίες (opengov)
Το ότι δεν ανήκω στην "συμπολίτευση" του ΔΣ του Επιμελητηρίου δεν σημαίνει πως έχω λιγότερες ευθύνες!
Καθένας ας βάλει τον καλό του εαυτό σε αυτή την προσπάθεια.
Όταν εντοπίζουμε λάθη και παραλείψεις πρώτα προσπαθούμε να τα διορθώσουμε και μετά ασκούμε κριτική!
Και περισσότερη κριτική δεν είναι ζητούμενο. Ζητούμενες είναι περισσότερες προτάσεις εφαρμόσιμες και οι οικονομικά αποδοτικές!
Όποιος έχει να συμβάλλει με προτάσεις έχει καθήκον να το κάνει. Και να το κάνει τώρα. Το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να καθιερώσουμε ανοιχτές διαδικασίες. Ορατές από τον καθένα, σε κάθε βήμα «χτισίματος» του φορέα. Ανοιχτές διαδικασίες στις αποφάσεις, ανοιχτές διαδικασίες στις προμήθειες, ανοιχτές διαδικασίες στις προσαρμογές. Προχωρημένα γραφιστικά και ανοιχτά μυαλά! (Προς Θεού μακριά από κόμματα και παρατάξεις.)
Το εγχείρημα είναι τεράστιο. Το οικονομικό κλίμα αντίξοο.
Καλή μας επιτυχία. Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι!