GDPR: Τι αλλάζει στο Facebook σε κοινοποιήσεις, έφηβους χρήστες και διαφημίσεις

Time to read
less than
1 minute
Read so far

GDPR: Τι αλλάζει στο Facebook σε κοινοποιήσεις, έφηβους χρήστες και διαφημίσεις

Μάιος 25, 2018 - 09:43

Εκτεταμένες αλλαγές στους όρους και την πολιτική διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών του προωθεί το Facebook εν όψει και της εφαρμογής του νέου Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που θα ισχύσει στην Ευρώπη από 25 Μαίου 2018.

Σήμερα Παρασκευή 25 Μαΐου θα τεθεί σε εφαρμογή ο αναθεωρημένος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών της. Ο κανονισμός General Data Protection Regulation (GDPR) είναι η πιο σοβαρή μεταρρύθμιση σε αυτό τον τομέα από την ίδρυση του διαδικτύου και την εισβολή της τεχνολογίας στη ζωή μας με έναν σαρωτικό τρόπο.

Το Facebook, σε εκτενή ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Θα ζητήσουμε από κάθε χρήστη του Facebook να προχωρήσει σε επιλογές σχετικά με:

α) Τις διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες μας. Οι διαφημίσεις στο Facebook παρουσιάζουν αυξημένη σχετικότητα όταν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους συνεργάτες μας, όπως ιστοσελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιχειρηματικά εργαλεία όπως την επιλογή Μου αρέσει. Θα ζητήσουμε από τους χρήστες να εξετάσουν πληροφορίες σχετικά με αυτού του είδους τη διαφήμιση και να επιλέξουν εάν επιθυμούν ή όχι να χρησιμοποιούμε δεδομένα από συνεργάτες για την προβολή διαφημίσεων.

β) Τις πληροφορίες στο προφίλ τους. Εάν έχετε επιλέξει να μοιράζεστε πληροφορίες για τα πολιτικά και θρησκευτικά πιστεύω και τις σχέσεις σας στο προφίλ σας, θα σας ζητήσουμε να επιλέξετε εάν εξακολουθείτε να θέλετε να μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες και να μας επιτρέπετε να τις χρησιμοποιούμε. Όπως πάντα, η συμπερίληψη αυτών των πληροφοριών στο προφίλ σας είναι απολύτως προαιρετική. Κάνουμε πιο εύκολή την επιλογή των χρηστών να τις διαγράψουν εφόσον δεν επιθυμούν πλέον να τις μοιράζονται.

γ) Τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου (face recognition). Οι ρυθμίσεις αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουμε συμβάλλουν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων σας και βελτιώνουν τις εμπειρίες σας, όπως τον εντοπισμό μιας πιθανής απόπειρας από τρίτους να χρησιμοποιήσουν την εικόνα σας ως φωτογραφία προφίλ και τη δυνατότητα να σας προτείνουμε φίλους τους οποίους ενδέχεται να θέλετε να προσθέσετε με ετικέτα (tag) στις φωτογραφίες ή τα βίντεό σας. Παρέχουμε προϊόντα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στα περισσότερα μέρη του κόσμου εδώ και περισσότερα από έξι χρόνια. Ως μέρος της παρούσας ενημέρωσης, δίνουμε την επιλογή σε χρήστες στην ΕΕ και τον Καναδά να ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου. Η χρήση της αναγνώρισης προσώπου είναι απολύτως προαιρετική για κάθε χρήστη του Facebook.

δ) Επίσης, θα ζητήσουμε από τους χρήστες να αποδεχτούν τους αναθεωρημένους όρους χρήσης της υπηρεσίας και την πολιτική δεδομένων, που περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες ως απάντηση σε ερωτήματα που τέθηκαν σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Δεν ζητάμε νέα δικαιώματα για τη συλλογή, χρήση ή την κοινοποίηση των σας δεδομένων στο Facebook και διατηρούμε τη δέσμευσή μας ότι δεν πουλάμε τα προσωπικά σας δεδομένα σε διαφημιστές ή άλλους συνεργάτες μας. Ενώ η ουσία της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων που εφαρμόζουμε είναι παρόμοια παγκοσμίως, τα άτομα που ζουν στην ΕΕ θα δουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που αφορούν μόνο τους κατοίκους της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα, το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων της εταιρείας μας, σύμφωνα με τον GDPR.

Τα άτομα που ζουν στην Ε.Ε, θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν τα παραπάνω αιτήματα αυτή την εβδομάδα, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις επιλογές τους πριν να τεθεί σε ισχύ ο GDPR στις 25 Μαΐου. Στο πλαίσιο της σταδιακής προσέγγισής μας, οι άνθρωποι που ζουν στον υπόλοιπο κόσμο, θα λάβουν ειδοποίηση για να προχωρήσουν στις δικές τους επιλογές σε ένα μετέπειτα στάδιο, βάσει του προγραμματισμού και θα παρουσιάσουμε τις πληροφορίες με τους κατάλληλους τρόπους για κάθε περιοχή.

Σύμφωνα με το GDPR, άτομα ηλικίας μεταξύ 13 και 15 ετών σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες χρειάζονται την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για τη χρήση κάποιων ρυθμίσεων στο Facebook – την προβολή διαφημίσεων με βάση δεδομένα από συνεργάτες και τη συμπερίληψη θρησκευτικών και πολιτικών απόψεων ή προτιμήσεων στο προφίλ τους. Οι συγκεκριμένοι έφηβοι θα έχουν πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη εκδοχή του Facebook, με περιορισμένη δυνατότητα δημοσιεύσεων και λιγότερο σχετικές διαφημίσεις, μέχρι να λάβουν την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για να χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες του Facebook.