Ο Ανδριανός για ρύθμιση δανείων και αεροδρόμιο Τρίπολης

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ο Ανδριανός για ρύθμιση δανείων και αεροδρόμιο Τρίπολης

Νοέμβριος 23, 2012 - 12:08

Στην 2380/1-10-2012 Ερώτηση που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γ. Ανδριανός με θέμα την επιτακτική ανάγκη ρύθμισης δανείων που μεγάλος αριθμός μικρομεσαίων έλαβαν μέσω του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών & Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ), οι οποίοι σήμερα βρίσκονται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση αδυνατώντας να τα εξυπηρετήσουν, απάντησε γραπτώς ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκης.
Ο Υπουργός στην απάντησή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι:
«Η ενίσχυση της ρευστότητας αποτελεί βασικό άξονα της κυβερνητικής πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων δράσεων, παρουσιάσαμε και τα μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας της αγοράς για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω του ΕΤΕΑΝ. Στόχος των παρεμβάσεών μας είναι:
- Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν δανειοδοτηθεί με την εγγύηση της ΕΤΕΑΝ και αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους.
- Η διοχέτευση στην αγορά των κονδυλίων του ΕΣΠΑ που παρέμεναν δεσμευμένα.
- Η διευκόλυνση της έκδοσης τραπεζικών εγγυητικών επιστολών.
- Η εξυγίανση – βελτίωση της αξιοπιστίας του ΕΤΕΑΝ.
Ειδικότερα αναλαμβάνουμε τις εξής πρωτοβουλίες:
1. Την αναδιάρθρωση των δανείων που έχουν χορηγηθεί με την εγγύηση του ΕΤΕΑΝ. Θεσμοθετούμε τη δυνατότητα να επεκτείνεται από τις τράπεζες η αποπληρωμή των δανείων αυτών μέχρι το Μάιο του 2014, οπότε και λήγουν τα ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου που συνιστούν το μετοχικό κεφάλαιο του ΕΤΕΑΝ. Η ακριβής διάρκεια της επιμήκυνσης θα εξαρτάται από τη συμφωνία στην οποία θα καταλήξει κάθε δανειολήπτης με την τράπεζά του. Η δυνατότητα παράτασης προσφέρεται τόσο για τα υφιστάμενα, όσο και για δάνεια που έχουν καταγγελθεί από τις τράπεζες επειδή δεν εξυπηρετούνταν.
2. Την προκήρυξη νέου προγράμματος για τη χορήγηση δανείων κεφαλαίου κίνησης με την αποδέσμευση 170 εκ. ευρώ από τα υφιστάμενα προγράμματα του Ταμείου Επιχειρηματικότητας και με συντελεστή μόχλευσης 1:1.
3. Την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών προβλημάτων των λοιπών προγραμμάτων και ειδικότερα του «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» και του προγράμματος του Ταμείου «ΕΝΑΛΙΟ».
4. Την προώθηση ενός νέου προγράμματος εγγύησης για την έκδοση εγγυητικών επιστολών που στοχεύει στην ενίσχυση των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων προκειμένου να εξασφαλίσουν ροή αγαθών και υπηρεσιών, χωρίς την χρήση κεφαλαίων. Ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 45 εκ. ευρώ και το ποσοστό κάλυψης της εγγύησης είναι 50%. Δηλαδή η συνολική αξία των εγγυητικών επιστολών φτάνει μέχρι τα 90 εκ. ευρώ».
Στην 2685/8-10-2012 Ερώτηση που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γ. Ανδριανός με θέμα την μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας για πτήσεις χαμηλού κόστους για την ώθηση της τουριστικής ανάπτυξης, απάντησε γραπτώς ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκης.
Ο Υπουργός στην απάντησή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι:
«Η ΥΠΑ με το υπ’ αριθμ. ΑΠ/ΥΠΑ/Δ13/Α/34129/1460/30-10-2012 έγγραφό της, μας ενημέρωσε ότι:
Η εξέταση των προτάσεων της επικαιροποιημένης μελέτης που υποβλήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και των συναφών συμπληρωματικών μελετών που εκπονήθηκαν από την ίδια, έχουν οδηγήσει στα εξής συμπεράσματα:
1. Τα επιχειρησιακά προβλήματα και ο κίνδυνος της ασφάλειας των πτήσεων παραμένουν ακόμα και στην περίπτωση της επέκτασης και της περιστροφής του διαδρόμου στο Αεροδρόμιο της Τρίπολης.
2. Η ανάπτυξη συμβατικών ενόργανων διαδικασιών βασιζόμενων σε VOR/DME και για τα δύο άκρα του διαδρόμου δεν κρίνεται δυνατή λόγω των ορεινών όγκων.
3. Η εγκατάσταση και επιχειρησιακή χρήση ILS δεν είναι εφικτή λόγω εμφανών εμποδίων – εδαφικών εξάρσεων και ουσιαστική μη αξιοποιήσιμη λόγω OCH, υψηλών ελαχίστων και βαθμού καθόδου μη συμβατού με τις απαιτήσεις του ICAO.
4. Η χρήση και εκμετάλλευση δορυφορικών συστημάτων (EGNOS-SBAS) η οποία αποτελεί μια ενδεχόμενη λύση δεν είναι εφικτή επί του παρόντος, δεδομένου ότι ο Ευρωπαϊκός σχεδιασμός για την έναρξη εκτέλεσης διαδικασιών βασισμένων στο EGNOS στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ξεκινά το 2015.
Σημειώνεται ότι κρίσιμο μέγεθος για την οριστική αξιολόγηση της εν λόγω πρότασης θα αποτελέσουν τα συμπεράσματα μελέτης κόστους – οφέλους, η οποία θα εκπονηθεί εφόσον επιλυθούν οι ανωτέρω δυσχέρειες καθώς πολιτική προτεραιότητα του ΥΠΑΝΥΠ αποτελεί η διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας και της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας».