1 minute
Ναύπλιο: Ολοκληρώθηκε το θερινό Πρόγραμμα Μαθητών Λυκείου του Πανεπιστημίου Harvard
Το HSSP 2019 διοργανώθηκε με τη συνεργασία του Τμήματος Κοινωνικών Σπουδών καθώς και του Κέντρου Ευρωπαϊκών Σπουδών του Harvard. Το Θερινό Πρόγραμμα επόπτευσαν τρεις διδάσκοντες στο Harvard: o Νικόλας Πρεβελάκης (Harvard και Center for Hellenic Studies), Διευθυντής του Προγράμματος, η Tracey Rosen, και ο Don Tontiplaphol, Λέκτορες Κοινωνικών Σπουδών στο Harvard. Επίσης, ο αριθμός των Εκπαιδευτικών Συνεργατών, φοιτητών του Πανεπιστημίου Harvard αυξήθηκε σε πέντε: η Roshni Chakraborty, η Rachel Freed, ο Andrew Liang, η Alexis Mealey και η Amanda Powers, εργάστηκαν εντατικά με τους συμμετέχοντες για δύο εβδομάδες, καλλιεργώντας παράλληλα και τις δικές διδακτικές τους ικανότητες (“teaching internship”). Τέλος, αυξήθηκε και ο αριθμός των συμμετεχόντων: φέτος υποδεχθήκαμε είκοσι μαθητές Λυκείου και από σχολεία εκτός Αργολίδας. Πέρα από επιτυχημένες συνεργασίες που συνεχίστηκαν, όπως με το Odyssey Charter School, Wilmington, Delaware, αξίζει να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά, το Πρόγραμμα υποδέχτηκε και δύο μαθήτριες από σχολεία της Δυτικής Αττικής: το 1ο Γενικό Λύκειο Μάνδρας και το 1ο Γενικό Λύκειο Ασπροπύργου.
Οι επιλεγμένοι υπότροφοι μαθητές εργάστηκαν εντατικά σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που βασίζεται σε αντίστοιχα πρότυπα θερινών σχολείων του Πανεπιστημίου Harvard και συμμετείχαν στις καθορισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και διαλέξεις του προγράμματος αλλά και σε πλήθος άλλων καινοτόμων δραστηριοτήτων. Ενδεικτικά:
- συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια προσομοίωσης και συζητήσεις που οργάνωσαν γι’ αυτούς οι Εκπαιδευτικοί Συνεργάτες,
- παρακολούθησαν διάλεξη και συζήτησαν με τον Στέλιο Βιρβιδάκη, Καθηγητή Φιλοσοφίας στο Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών,
- συνομίλησαν με την Διευθύντρια Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικών Σπουδών του Harvard, Anya Bernstein Bassett, μέσω τηλεδιάσκεψης,
- ενημερώθηκαν για σπουδές σε αμερικανικά εκπαιδευτικά ιδρύματα από το Νικόλα Τουρίδη, Εκπαιδευτικό Σύμβουλο και Συντονιστή του Αμερικανικού Προγράμματος του Ιδρύματος Fulbright στην Ελλάδα
- συμμετείχαν σε εθελοντική δραστηριότητα, στο πλαίσιο ενίσχυσης της περιβαλλοντικής συνείδησης και προσφοράς στην τοπική κοινότητα
- τις τελευταίες ημέρες του Προγράμματος εργάστηκαν εντατικά σε υποομάδες, αναπτύσσοντας μικρές έρευνες, οι οποίες βασίζονταν στο ακαδημαϊκό περιεχόμενο του Προγράμματος και οι οποίες παρουσιάστηκαν στην τελική εκδήλωση του Προγράμματος στις 26 Ιουλίου.