Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής στους έγκλειστους στις φυλακές Τίρυνθας και Ναυπλίου

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής στους έγκλειστους στις φυλακές Τίρυνθας και Ναυπλίου

Σεπτέμβριος 24, 2019 - 20:44

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής στους έγκλειστους στα Καταστήματα Τίρυνθας και Ναυπλίου» που οργανώνει και εφαρμόζει το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε συνεργασία με τα Καταστήματα Κράτησης Τίρυνθας και Ναυπλίου και με τους διευθυντές αυτών, Ευαγγελία Κατερίνη και Ιωάννη Μπαρμπαγιάννη και υπό την εποπτεία της Ομότιμης Καθηγήτριας Αλκηστις Κοντογιάννη, υλοποιήθηκαν από τους μεταπτυχιακούς τα παρακάτω προγράμματα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2019.

Παράλληλα εργάστηκαν στο ευρύτερο πρόγραμμα καθημερινής παρέμβασης και οι εθελοντές,οι οποίοι εφάρμοσαν άλλα προγράμματα με τακτικά μαθήματα όπως, μαθήματα γλώσσας και ενδυνάμωσης από τους εκπαιδευτικούς Δήμητρα Κουγιά και Δημήτρη Μπάρλα, Ρεφλεξολογίας με τον Ρεφλεξολόγο Σπύρο Δημητράκουλα, τα ανθοϊάματα του Μπαχ με τη Γαία Δημητρίου, μαθήματα Αγγλικής γλώσσας με την Γκέλη Ντηλιά, μαθήματα εγγραμματισμού με τον Στέλιο Καρατάσο και Ντίνα Καλογεροπούλου, μαθήματα μουσικής με τον Κώστα Αγκιναροσταχάκη, μαθήματα κίνησης με τη Δέσποινα Διακάκη και Μαρία Λούμου και άλλα έκτακτα όπως,συζητήσεις με συγγραφείς, ψυχολόγους, θεατρολόγους, ακροάσεις και αναλύσεις παραμυθιών, παρακολουθήσεις βίντεο-ταινιών,διαχείριση θεμάτων, επίλυση προβλημάτων κ.ά. Στα επιμέρους προγράμματα που εφάρμοσαν οι μεταπτυχιακοί χρησιμοποιήθηκαν ασκήσεις και τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση, ενώ δόθηκε η δυνατότητα για διάλογο και επεξεργασία των θεμάτων, καθώς επίσης και για ανάπτυξη δημιουργικότητας, επιχειρημάτων, κριτικής σκέψης και αναστοχασμού.

Οι στόχοι ήταν γνωστικοί, κοινωνικο-συναισθηματικοί, ηθικοί,γλωσσικοί. Παράλληλα επιδιώχτηκε να αναπτυχθούν δεξιότητες ζωής. Στα προγράμματα αυτά έγινε αξιολόγηση με διαφορετικούς τρόπους από τους έγκλειστους και τους εκπαιδευτές με εξαιρετικά αποτελέσματα. Επιβεβαιώνεται αυτό που έδειξαν έρευνες παγκοσμίως, ότι η Δραματική Τέχνη στην εργαστηριακή της μορφή αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για την εκπαίδευση στις φυλακές.