Έρχεται και το «Dislike» στο Facebook

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Έρχεται και το «Dislike» στο Facebook

Σεπτέμβριος 17, 2015 - 10:12

Πόσες φορές έχετε πατήσει το «Μου αρέσει» σε μια ανάρτηση που σας θλίβει, αλλά αναδεικνύει ένα κοινωνικό πρόβλημα, νιώθοντας διχασμένοι ως προς την επιλογή; Και πόσες φορές έχετε σκεφθεί ότι θα θέλατε να γίνετε πιο καταγγελτικοί και ουσιαστικοί σε μια ανάρτηση που σας ενόχλησε ή με την οποία διαφωνείτε εντελώς;

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, εξέφρασε την πρόθεσή του να προσθέσει την επιλογή «dislike» δίπλα το «like». Έτσι, δεν θα δηλώνουν πια οι χρήστες μόνο τι τους αρέσει από τις δημοσιεύσεις που κατακλύζουν τη σελίδα τους στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν και τη δυσαρέσκειά τους. Σημειωτέον ότι, από το 2009, που μπήκε η επιλογή «Μου αρέσει», αρκετοί χρήστες επιθυμούσαν την προσθήκη μιας επιλογής που θα εκφράζει το «Δεν μου αρέσει», καθώς έως σήμερα η όποια δυσαρέσκεια σε μια δημοσίευση εκδηλώνεται ή με τη σιωπή ή με τη διαγραφή της δημοσίευσης από τις ενημερώσεις.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στους «New York Times», αλλά και όπως ανέφερε το BBC, σε λίγο θα αρχίσουν οι πιλοτικές δοκιμές από τους χρήστες.

Ο Ζάκερμπεργκ, όπως ανέφερε στα μέσα, αφενός αναγνωρίζει ότι υπάρχει ζήτηση για το κουμπί της δυσαρέσκειας, αλλά, αφετέρου και κυρίως, θεωρεί ότι οι χρήστες θα μπορούν με αυτόν τον τρόπο να εκδηλώνουν και τη λύπη τους απέναντι σε ένα θλιβερό γεγονός. Για παράδειγμα, για μια ανάρτηση η οποία αφορά στον θάνατο προσφύγων το «dislike» θεωρείται πιο κατάλληλη επιλογή από το «like» που δείχνει έλλειψη ευαισθησίας.

Ωστόσο, από τη μία πλευρά είναι αμφίβολο το κατά πόσον οι χρήστες θα περιορίσουν τη χρήση του «Δεν μου αρέσει» μόνο για να εκδηλώνουν τη θλίψη τους, ή αν θα το χρησιμοποιούν γενικότερα, όπως στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις σελίδες τους. Αν οι διαφημιζόμενοι που θα βλέπουν τα «dislike» να πέφτουν βροχή στις αναρτήσεις τους οπωσδήποτε δεν θα είναι ευχαριστημένοι. Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που ακολουθείται από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε όλον τον κόσμο, το πρόγραμμα πρώτα θα εφαρμοσθεί πιλοτικά και από το αποτέλεσμα θα κριθεί αν θα καθιερωθεί η ευρεία χρήση του.

Ο χρόνος και οι περιορισμένες δοκιμές θα δείξουν αν θα δημιουργηθεί η επιλογή της δυσαρέσκειας, με το γνωστό αντίχειρα να δείχνει προς τα κάτω. Χειρονομία των ρωμαϊκών χρόνων, που έστελνε στον θάνατο τους μονομάχους στην αρένα...