Ενημέρωση από το Επιμελητήριο για την τουριστική προβολή της Αργολίδας

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ενημέρωση από το Επιμελητήριο για την τουριστική προβολή της Αργολίδας

Ιούλιος 03, 2012 - 14:48

Το Επιμελητήριο Αργολίδας ενημερώνει τα μέλη του, τους   κατά περίπτωση Τουριστικούς Φορείς και τους ΟΤΑ σχετικά με το έργο «Σύσταση Δομής Ανάπτυξης, Διαχείρισης και Προβολής Τουριστικού Προϊόντος Αργολίδας» ως παρακάτω:

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση της διαβούλευσης φορέων η οποία και ανέδειξε με απόλυτη πλειοψηφία ως αναγκαία τη σύσταση Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης &Προβολής Αργολίδας.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δεύτερη φάση της διαβούλευσης στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις εργασίας με τους τοπικούς φορείς στις τέσσερις δημοτικές ενότητες του νομού, στο Κρανίδι και την Επίδαυρο (στις 29 Ιουνίου) και στο Άργος και το Ναύπλιο (στις 2 Ιουλίου).
Οι κατά τόπους συναντήσεις εργασίας ακολούθησαν την επίσημη παρουσίαση του έργου στο σύνολο των αυτοδιοικητικών αρχών και τουριστικών φορέων της περιοχής που πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Αργολίδας στις 11 Ιουνίου 2012.
Σκοπός της συγκεκριμένης διαδικασίας ήταν η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη και προώθηση της Αργολίδας και την διαμόρφωση των προτάσεων του στρατηγικού σχεδίου δράσης της Δομής Τουριστικής Ανάπτυξης, Διαχείρισης & Προβολής του Επιμελητηρίου Αργολίδας.
Στις διαβουλεύσεις συμμετείχαν οι δημοτικές αρχές του Άργους, Ναυπλίου, Ερμιονίδας και Επιδαύρου καθώς επίσης και οι περισσότεροι τουριστικοί φορείς της κάθε περιοχής ως εξής: 
       Τουριστικό Τμήμα Επιμελητηρίου Αργολίδας
       Εμπορικός Σύλλογος Κρανιδίου
       Εμπορικός Σύλλογος Άργους
       Ένωση Ξενοδοχείων Επαρχίας Άργους
       Εμπορικός Σύλλογος Ναυπλίου
       Σύλλογος Καφέ- Εστιατόρων Στ’Ανάπλι,
       Σωματείο Καταλυμάτων Ναυπλίου & ευρύτερης περιοχής «Ξένιος Δίας»
       Σύλλογος Επαγγελματιών Τολού Ασχολουμένων με τον Τουρισμό
       Σύλλογος Τουριστικών Επιχειρήσεων «ΖΕΥΣ»
       Τουριστικός Σύλλογος Αρχαίας Επιδαύρου.
Τα κυριότερα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη διαδικασία των συναντήσεων εργασίας και μέσω της συμπλήρωσης του σχετικού ερωτηματολογίου εστιάζουν
α)στην υφιστάμενη κατάσταση
β)στον τρόπο Λειτουργίας και τους Τομείς δραστηριότητας του Οργανισμού
γ)στο σχέδιο δράσης και στις προγραμματισμένες ενέργειες ανά συμμετέχοντα φορέα και περιοχή.
Αποτελέσματα Διαβούλευσης
Αξιολόγηση Υφιστάμενης Κατάστασης
       Οι τομείς του Τουριστικού τομέα που αξιολογήθηκαν από τον τοπικό τουριστικό τομέα, (με υψηλότερη βαθμολογία 3.5 με άριστα το 5)  αναδεικνύονται οι ποιότητα του ξενοδοχειακού δυναμικού, η ποιότητα διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού, η ποιότητα και ευρύτητα του τουριστικού προϊόντος, οι βασικές υποδομές και εγκαταστάσεις και η γεωγραφική διασπορά της τουριστικής ροής.
       Οι τομείς με την χαμηλότερη αξιολόγηση ήταν η συνεργασία μεταξύ των τοπικών και περιφερειακών φορέων, η διαθεσιμότητα τουριστικών στοιχείων και μελετών, η ποιότητα πληροφόρησης επισκεπτών, η διαθεσιμότητα έντυπου προωθητικού υλικού και τα επίπεδα τουριστικής κίνησης.
Τουριστικές Αγορές
       Ως κυριότερες τουριστικές αγορές βάσει τουριστικής κίνησης αναδεικνύονται:                        α) Η Ελλάδα                                                                         
β) Η Γερμανία
γ) Η Γαλλία.
       Κυριότερη αγορά βάσει στόχευσης για τα επόμενα 3 χρόνια αναδεικνύεται η Ρωσία σε ποσοστό 84,6%.
       Οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός τομέας της Αργολίδας είναι η εποχικότητα, οι περιορισμένοι οικονομικοί πόροι, η έλλειψη συνεργασίας, η απουσία στρατηγικού σχεδίου και η ελλιπής χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων και κινήτρων για ιδιωτικές επενδύσεις.
       Ως βασικότερα εμπόδια για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής αναδεικνύονται:                 α) η ποιότητα βασικών υποδομών και υπηρεσιών
β) η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των τοπικών φορέων
γ) η έλλειψη δομής τουριστικής ανάπτυξης
δ) η έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης καθώς επίσης και η προσβασιμότητα της περιοχής.
       Στις βασικότερες προτάσεις των τουριστικών φορέων για την Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής συμπεριλαμβάνονται η προβολή της περιοχής ως ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο, η επιμόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού, η ανάγκη λήψης πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας, η ανάδειξη και αξιοποίηση των μνημείων της περιοχής, ο επιστημονικός σχεδιασμός και η υλοποίηση στρατηγικού έργου από εξειδικευμένους συμβούλους.
       Όσον αφορά τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Αργολίδας, το σύνολο των τουριστικών φορέων της περιοχής συμφωνούν απόλυτα με την αναγκαιότητα σύστασης του, ενώ η πλειοψηφία τους προτίθεται να συμμετάσχει ενεργά στο στρατηγικό σχεδιασμό και στη λήψη αποφάσεων της εν λόγω δομής μέσω ετήσιας εισφοράς.
       Ως βασικοί τρόποι συμμετοχής αναδεικνύονται:
α) η παροχή υπηρεσιών
β) η υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων μικρής κλίμακας
γ) η παροχή πληροφόρησης
δ) η οικονομική ενίσχυση
ε) η διάθεση ανθρώπινου δυναμικού.
       Ως ενδεδειγμένοι φορείς συμμετοχής στη δομή αναδεικνύονται κατά σειρά προτεραιότητας:                                                                                                      α) το Επιμελητήριο Αργολίδας
β) οι Δήμοι Αργολίδας
γ) οι Ενώσεις Ξενοδοχείων και Τουριστικών καταλυμάτων
δ) η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
       Ως βασικότερη πηγή χρηματοδότησης προτείνεται η ετήσια εισφορά από Επιμελητήριο, ΟΤΑ και τουριστικούς φορείς.
       Οι κυριότεροι τομείς όπου καλείται να δώσει προτεραιότητα ο εν λόγω Οργανισμός είναι:
α) τουριστική ανάπτυξη (πχ. σήμανση, υποδομές ελαφράς κλίμακας
β) ανάπτυξη διακριτής ταυτότητας προορισμού (destinationbrand)
γ)Οργάνωση & Διαχείριση Προορισμού (πχ. δίκτυο πληροφόρησης επισκεπτών)
δ) ανάπτυξη νέων προϊόντων για υφιστάμενες και νέες αγορές.
       Συγκεκριμένες δράσεις στις οποίες δίνεται και η μεγαλύτερη βαρύτητα είναι:                              α) η καταγραφή και ανάλυση τουριστικών δεδομένων
β) ο σχεδιασμός και η παροχή νέων, στοχευμένων τουριστικών πακέτων
γ) η οργάνωση σεμιναρίων κατάρτισης για τους επαγγελματίες τουρισμού
δ) ο σχεδιασμός και λειτουργία διαδικτυακού τόπου προβολής
ε) η διοργάνωση famtrips
στ) συμμετοχή και εκπροσώπηση προορισμού σε επιλεγμένες εκθέσεις.
Στην επόμενη φάση της διαβούλευσης θα πραγματοποιηθούν μεμονωμένες συναντήσεις με τις δημοτικές αρχές και τα διοικητικά συμβούλια των φορέων έχοντας ως σκοπό:
α) την οριστικοποίηση των λεπτομερειών σχετικά με τον τρόπο και τον βαθμό συμμετοχής τους                                                                                                                             β) την περαιτέρω εξειδίκευση των προτάσεων τους και την τροφοδότηση του επιχειρησιακού σχεδίου του νέου φορέα.
Ως επίσημη ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαδικασίας διαβούλευσης ορίζεται η            16 Σεπτεμβρίου 2012, ημερομηνία επίσημης σύστασης της δομής και εκκίνησης των διαδικασιών υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου.
---------
Η εταιρεία abouTourism destination consultants (www.aboutourism.com)  - ανάδοχος του έργου και επίσημος συμβουλευτικός φορέας του Επιμελητηρίου Αργολίδας - αποτελεί την πρώτη εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικής ανάπτυξης, διαχείρισης και προώθησης προορισμών στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου. Η ομάδα της abouTourism αποτελείται από ειδικούς συμβούλους διαχείρισης προορισμών με εμπειρία σε τουριστικούς φορείς και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και εξειδικεύεται στον στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης προορισμών σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο.
website: www.aboutourism.com - blog: www.aboutourism.wordpress.com
Ο Πρόεδρος
                                                             
Φώτιος Δαμούλος