Επίκαιρες ερωτήσεις Γ.Ανδριανού στη Βουλή

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Επίκαιρες ερωτήσεις Γ.Ανδριανού στη Βουλή

Ιούλιος 12, 2012 - 17:39

ο Γιάννης Ανδριανός στη βουλή-φωτογραφία eurokinissi Γιώργος Κονταρίνης

Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη με θέμα την πορεία υλοποίησης και το χρονοδιάγραμμα των έργων της πύλης εισόδου στην Αργολίδα από τους μεγάλους οδικούς άξονες της Πελοποννήσου με την κατασκευή του οδικού τμήματος  Δερβενάκια – Μυκήνες (Εκκλησιαστικά).

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Στο πλαίσιο της διαρκούς παρακολούθησης της πορείας του έργου, επανέρχομαι, μετά τη λήψη ψήφου εμπιστοσύνης από την κυβέρνηση, με νέα Ερώτηση στο ζήτημα της υλοποίησης  της πύλης εισόδου στην Αργολίδα και της διασύνδεσής της με τους μεγάλους οδικούς άξονες της Πελοποννήσου – από τους οποίους είναι σήμερα αποκομμένη, με ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της περιοχής και την αξιοποίηση των σημαντικών συγκριτικών της πλεονεκτημάτων - με την κατασκευή του μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων οδικού τμήματος  Δερβενάκια – Μυκήνες (περιοχή Εκκλησιαστικά).

Επισημαίνεται ότι σε γραπτή απάντηση του τότε αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτη σε προηγούμενη σχετική Ερώτησή μου, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι:
«Έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί οι μελέτες 1ου σταδίου καθώς και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία έχει διαβιβαστεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Σημειώνεται ότι λόγω του υπάρχοντος αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, το θέμα εισήχθη για γνωμοδότηση στο ΚΑΣ, το οποίο και γνωμοδότησε θετικά και στη συνέχεια εκδόθηκε η από 21/3/2011 υπουργική απόφαση του Υπ. Πολιτισμού.

Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου (ΔΜΕΟ) έλαβε γνώση για την έγκριση των απαραίτητων Περιβαλλοντικών Όρων και προώθησε την εκπόνηση των υπολειπόμενων σταδίων μελετών σύμφωνα με αυτούς.

Σύμφωνα με τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους απαιτούνται δύο υπόγεια έργα που δεν προβλέπονταν στο φάκελο του έργου, τα οποία όμως δεν είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν στο αντικείμενο της υπό εκπόνηση μελέτης.

Το σύνολο του αρχικού αντικειμένου της σύμβασης εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2012, το οποίο όμως δεν θα περιλαμβάνει τα ανωτέρω 2 υπόγεια έργα, για τα οποία θα πρέπει να προκηρυχθεί νέα ανάθεση μελέτης».

Επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος και το έργο απαραίτητο, πρέπει παράλληλα με την άλλη πορεία του έργου να προχωρήσουν και οι απαραίτητες διαδικασίες για τα 2 υπόγεια έργα.

Κατόπιν αυτών,

ΕΡΩΤAΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1) Ποια είναι η πορεία υλοποίησης αυτό το χρονικό διάστημα και ποιο το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής του οδικού τμήματος  Δερβενάκια – Μυκήνες (περιοχή Εκκλησιαστικά)».
 
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς Υπουργό Εσωτερικών κ. Ε. Στυλιανίδη με θέμα την πορεία υλοποίησης του έργου στο τμήμα Αρκαδικό-Χάνι Μερκούρη της νέας Εθνικής Οδού Ναυπλίου – Λυγουριού.
 
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
 
«Στο πλαίσιο της διαρκούς παρακολούθησης της πορείας υλοποίησης του έργου, επανέρχομαι, μετά και τη λήψη της ψήφου εμπιστοσύνης από την κυβέρνηση, με νέα Ερώτησή μου σχετικά με το έργοστο τμήμα Αρκαδικό-Χάνι Μερκούρη της νέας Εθνικής Οδού Ναυπλίου – Λυγουριού οι εργασίες στο οποίο έχουν ουσιαστικά σταματήσει από το 2008, παρά το ότι πρόκειται για ένα απαραίτητο έργο για ολόκληρη την Αργολίδα, καθώς με την ολοκλήρωσή του θα διευκολύνει σημαντικότατα τη σύνδεση του Ναυπλίου με την Επίδαυρο και την Ερμιονίδα. Υπογραμμίζω ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη δρομολόγηση του έργου για το τμήμα Αγία Ελεούσα – Πυργιώτικα – Αρκαδικό χωρίς την ολοκλήρωση του οποίου το συνολικό έργο δεν μπορεί να θεωρείται πλήρες.
 
Επισημαίνεται ότι σε απάντηση της υπ’ αριθμό 21276/3-8-11 προηγούμενης σχετικής Ερώτησής μου, ο αρμόδιος τότε υφυπουργός κ. Π. Κουκουλόπουλος με σχετικό συνημμένο έγγραφο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι:
 
«Η Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΠΠΕ) του οδικού τμήματος «Αγία Ελεούσα – Πυργιώτικα – Αρκαδικό έχει σταλεί από την ΕΥΠΕ στις αρμόδιες Υπηρεσίες για γνωμοδότηση, με καταληκτική ημερομηνία την 3-8-11. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει εκπονηθεί από τους μελετητές και έχει διαβιβαστεί στην ΕΥΠΕ (Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος Τμήμα β’) για τις απαραίτητες ενέργειές της».
 
 
Κατόπιν αυτών,
 
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1)   Ποια είναι η πορεία υλοποίησης του νέου υποέργου ολοκλήρωσης του οδικού τμήματος Αρκαδικό – Χάνι Μερκούρη με τη γέφυρα που συνδέει τα δύο τμήματα και ποιο το από εδώ και πέρα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.
(2)   Ποια είναι η πορεία υλοποίησης του τμήματος Αγία Ελεούσα – Αρκαδικό προκειμένου να ολοκληρωθεί πλήρως το έργο».
 ΤΡΙΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη  με θέμα τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας για πτήσεις χαμηλού κόστους για την ώθηση της τουριστικής ανάπτυξης .
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
 
«Η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης έτσι ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας – κόμβος χαμηλού κόστους για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών, καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα οι ανάγκες της Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή, σε μια εποχή που ο τουριστικός κλάδος στην Αργολίδα και στους υπόλοιπους όμορους νομούς μαστίζεται από την κρίση.
Επισημαίνεται ότι η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Τρίπολης, στο κέντρο της Πελοποννήσου, θα έλυνε το πρόβλημα της δεδομένης - λόγω απόστασης, αλλά και κυρίως λόγω του μεγάλου κόστους τελών - ασύμφορης χρήσης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την εξυπηρέτηση της Περιφέρειας. Ήδη, αρκετοί tour operators, όπως με έχουν ενημερώσει εκπρόσωποι φορέων τουρισμού της Αργολίδας, έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση του αεροδρομίου για πτήσεις charter.
Η αναγνώριση της ανάγκης και της χρησιμότητας της λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών είναι καθολική. Όπως επίσης καθολική είναι η αναγνώριση της κρισιμότητας της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο τουριστικός κλάδος και η τοπική οικονομία.
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1)   Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί για την μετατροπή του στρατιωτικού  αεροδρομίου της Τρίπολης ώστε να εξυπηρετεί ναυλωμένες πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών, εξέλιξη που αποτελείσημαντική προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.»