Ανδριανός για ΔΟΥ Κρανιδίου και υπεραστικά λεωφορεία

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ανδριανός για ΔΟΥ Κρανιδίου και υπεραστικά λεωφορεία

Σεπτέμβριος 26, 2012 - 15:54

φωτογραφία eurokinissi-Βασίλης Παπαδόπουλος

Ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός με τον αρμόδιο υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη το πρωί σήμερα, αφού προηγουμένως είχε επικοινωνήσει με τον Δήμαρχο Ερμιονίδας κ. Δ. Καμιζή και τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δ. Σφυρή, οριστικοποιήθηκε για αύριο στις 13:30 συνάντηση με τον κ. Μαυραγάνη για το ζήτημα της λειτουργίας της ΔΟΥ Κρανιδίου, και τη συμμετοχή του κ. Ανδριανού  του κ. Καμιζή και του κ. Δ. Σφυρή, μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπροσώπους φορέων της Ερμιονίδας.
Επισημαίνεται ότι ο κ. Ανδριανός από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το ζήτημα, αρχικά με διάφορα δημοσιεύματα το 2010, έως και την πρόσφατη απόφαση, έχει τονίσει με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες του την επιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί η λειτουργία της ΔΟΥ Κρανιδίου (αναφέρονται ενδεικτικά οι 7334/9-12-2010, 18932/7-7-2011, 482/28-7-2012, 2169/25-9-2012 Ερωτήσεις καθώς και η κατάθεση σχετικής Αναφοράς στη Βουλή).
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε σήμερα στη Βουλή νέα Ερώτηση προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη και Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα με θέμα τη συνεχιζόμενη καθυστέρηση καταβολής επιδοτήσεων αντικατάστασης υπεραστικών λεωφορείων παρά τις σχετικές δεσμεύσεις των αρμόδιων Υπουργών και τη σχετική γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Λαμβάνοντας υπόψη την συνεχιζόμενη καθυστέρηση επίλυσης του σχετικού προβλήματος παρά την με αρ. πρωτ. 139692/15957/2011, 140472/2011 γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη, επανέρχομαι για μια ακόμη φορά στο θέμα που είχα θέσει με σειρά σχετικών ερωτήσεων μου (1/6/2010, 28/9/2010, 1/2/1011, 20/4/2011, 3/8/2011, 22/11/2011) με θέμα την συνεχιζόμενη καθυστέρηση καταβολής επιδοτήσεων αντικατάστασης υπεραστικών λεωφορείων.
502 λεωφορειούχοι σε όλη την Ελλάδα, βασισμένοι στο νόμο 3717/2008 (ΦΕΚ 239 από 26/11/2008) της καταβολής επιδότησης 30% επί της συνολικής σχετικής δαπάνης, προέβησαν στην αγορά νέων λεωφορείων, τα οποία έχουν ήδη εντάξει στα προγράμματα δρομολογίων.
Έκτοτε το ποσό της επιδότησης δεν τους έχει ακόμη καταβληθεί, με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται να καταβάλουν τόκους υπερημερίας για την οφειλόμενη διαφορά, πληρώνοντας ουσιαστικά τις καθυστερήσεις και την αφερεγγυότητα του κράτους.
Επισημαίνεται ότι κατά τη συζήτηση σχετικής Ερώτησής μου στη Βουλή, ο τότε αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Βούγιας είχε δεσμευθεί για τα εξής: «Εμείς, κύριοι συνάδελφοι, για να δώσω ουσιαστική απάντηση στο ερώτημά σας, θα καταθέσουμε νομοθετική ρύθμιση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στο πρώτο ενδεχομένως νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στο ελληνικό Κοινοβούλιο, ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε το ανώτατο όριο [της προβλεπόμενης πίστωσης για την ενίσχυση των επενδύσεων των ΚΤΕΛ] κατά τουλάχιστον το παραπάνω ποσό [40,5 εκ. ευρώ για όλη τη χώρα] που καλύπτει αιτήσεις, οι οποίες ήδη έχουν γίνει μέχρι την καταληκτική ημερομηνία για να μπορέσουμε να καλύψουμε τις επιδοτήσεις στα ΚΤΕΛ όλης της Ελλάδας».
Παρά τη δέσμευση αυτή, στην από 24/3/2011 με αρ. πρωτ. Β-409 γραπτή απάντηση του Υφυπουργού σε σχετική Ερώτησή μου, αναφέρεται ότι: « (…) Σχετικά αιτήματα για χρηματοδότηση των αιτούντων που δεν ικανοποιήθηκαν λόγω έλλειψης πιστώσεων και αντίστοιχης έγκρισης, έχουν υποβληθεί και προς τη σημερινή Κυβέρνηση και την ηγεσία του Υπ.Υ.Με.Δι. αλλά για την εκταμίευση πρόσθετων πιστώσεων απαιτείταισχετική νομοθετική ρύθμιση, η οποία με βάση των έως σήμερα πρακτική, θα πρέπει να συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου αρμοδιότητας του Υπουργείου μας (…)».
Εν τω μεταξύ, στην γραπτή απάντηση του τότε Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτη σε σχετική μου Ερώτηση (15265/20-4-2011), μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι: «για την εκταμίευση πρόσθετων πιστώσεων και την ικανοποίηση αιτημάτων για νέα χρηματοδότηση πρέπει να υφίσταται σχετική πρόβλεψη πιστώσεων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το οποίο αρμοδιότητα έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και προς το οποίο έχουν διαβιβαστεί τα σχετικά αιτήματα λόγω αρμοδιότητας».
Ομοίως, στην γραπτή απάντηση του τότε Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτη σε σχετική μου Ερώτηση (21277/3-8-2011), μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι: «Τα σχετικά αιτήματα για τη χρηματοδότηση των αιτούντων που δεν ικανοποιήθηκαν, λόγω έλλειψης πιστώσεων και αντίστοιχης έγκρισης, έχουν υποβληθεί και προς τη σημερινή Κυβέρνηση και την ηγεσία του Υπ.Υ.Με.Δι. Για την εκταμίευση πρόσθετων πιστώσεων, απαιτείται σχετική νομοθετική ρύθμιση, η οποία εξετάζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ως αρμόδιο για την υλοποίηση του ΠΔΕ). Λαμβάνοντας όμως υπ’ όψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, η Κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπ.Υ.Με.Δι προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την εξεύρεση μιας οικονομικά βιώσιμης λύσης».
Τέλος, στην γραπτή απάντηση του τότε αρμόδιου Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Βορίδη στην τελευταία σχετική μου Ερώτηση (1803/22-11-2011), μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι: «Όσον αφορά το θέμα της καταβολής των ενισχύσεων για την αντικατάσταση λεωφορείων ΔΧ που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ […] σας πληροφορούμε ότι το Υπ.Υ.Με.Δι. εξετάζει την ενδεδειγμένη λύση στο θέμα σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το οποίο εκ των αρμοδιοτήτων του διαθέτει εμπειρογνωμοσύνη στην υλοποίηση δράσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων».
Έκτοτε δεν έχει υπάρξει σχετική ενέργεια από πλευράς Κυβέρνησης.
Εξάλλου, ύστερα από αναφορά που κατατέθηκε στο Συνήγορο του Πολίτη, ο τελευταίος στην με αρ. πρωτ 139692/15957/2011,140472/2011 γνωμοδότησή του προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρει μεταξύ άλλων: «με δεδομένο και το μεγάλο οικονομικό κόστος της αγοράς ΛΔΧ στην οποία προέβησαν οι αναφερόμενοι, αλλά και οι λοιποί δικαιούχοι υπό την πεποίθηση τήρησης από το Κράτος της δέσμευσης που ανέλαβε με τις ως ανωτέρω διατάξεις, καθίσταται προφανές ότι η μη καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων πλήττει βαρύτατα την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος, ως ουσιώδες στοιχείο ενός Κράτος δικαίου. Σε περίπτωση, δε προσφυγής των ενδιαφερομένων στη δικαιοσύνη, υφίσταται βάσιμος κίνδυνος να κληθεί τελικά το ελληνικό δημόσιο να καταβάλει πολλαπλάσια των οφειλομένων, σήμερα, ποσών (τόκοι, τυχόν επιδίκαση αποζημιώσεων αστικής φύσης κλπ). Κατόπιν αυτών θα παρακαλούσαμε: Α. την αρμόδια για την εξέταση των ανωτέρω αιτήσεων Υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών, κατόπιν ελέγχου των φακέλων τους, να βεβαιώσει περί της πλήρωσης όλων των προϋποθέσεων του νόμου για την καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης οικονομικής ενίσχυσης καθώς και το ακριβές ύψος αυτής. Β. για τις ενέργειές Σας προς εκπλήρωση της ανειλημμένης έναντι των αναφερόμενων οικονομικής υποχρέωσης, και σε κάθε περίπτωση για την ενημέρωση του Συνηγόρου του Πολίτη περί αυτών».
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
(1) Με ποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα θα κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για τις οφειλόμενες καταβολές, για την οποία δεσμεύθηκε στη Βουλή ο τότε αρμόδιος Υφυπουργός ώστε να καταβληθούν τα ποσά της επιδότησης όπως, εξάλλου, γνωμοδότησε ο Συνήγορος του Πολίτη. Αν όχι, ποιες είναι οι σχετικές προθέσεις της Κυβέρνησης και ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση ή/και την αθέτηση των Κυβερνητικών δεσμεύσεων σ’ αυτό το ζήτημα. Τι προτίθεται η Κυβέρνηση να πράξει για τους λεωφορειούχους που είναι χρεωμένοι, υποθήκευσαν τα σπίτια τους, έχουν πάρει δάνεια, έχουν υπογράψει γραμμάτια και επιταγές».