Ανδρέας Πουλάς: Γιατί «δύναται» κύριε Υπουργέ; Από τι εξαρτάται η παράταση των συμβάσεων;

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ανδρέας Πουλάς: Γιατί «δύναται» κύριε Υπουργέ; Από τι εξαρτάται η παράταση των συμβάσεων;

Οκτώβριος 13, 2020 - 15:24

Ο Ανδρέας Πουλάς κατά την συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής των άρθρων του σχεδίου νόμου “Κύρωση της από 24.9.2020 τροποποίησης της από 26.7.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ» και του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου (Ν.Π.Ι.Δ.), επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες διατάξεις» ως Ειδικός Αγορητής του Κινήματος Αλλαγής μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

  • Το παρόν νομοσχέδιο πρακτικά χωρίζεται στο άρθρο 1 που αφορά στην υλοποίηση της δωρεάς του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης και στα υπόλοιπα άρθρα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας. 
  • Όμως, πέρα από το άρθρο 1 που κυρώνει την πιο πάνω σύμβαση δωρεάς, το υπόλοιπο νομοσχέδιο διακρίνεται από προχειρότητα και αποσπασματικότητα καθώς οι ετερόκλητες διατάξεις που εισάγει δεν εντάσσονται σε ένα ενιαίο σχεδιασμό. 
  • Συνιστούν μπαλώματα, στη λογική της με κάθε τρόπο εισαγωγής των ιδιωτών στο εθνικό σύστημα υγείας, των εξυπηρετήσεων και της επικοινωνιακής διαχείρισης σημαντικών ζητημάτων υγειονομικού χαρακτήρα. Και επιπλέον γεννούν ερωτήματα, που ζητούν απαντήσεις.
  • Με το άρθρο 4 δύναται να παρατείνονται οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου του προσωπικού που προσελήφθη στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας για τις ανάγκες αντιμετώπισης του Covid-19 έως τις 30.6.2021. Γιατί «δύναται» κύριε Υπουργέ; Από τι εξαρτάται η παράταση των συμβάσεων; Μήπως οι εργαζόμενοι αυτοί τίθενται σε ομηρεία ώστε να «δύναται» να «δύνασθε» να παρατείνετε τις συμβάσεις τους;
  • Με το άρθρο 5 καθορίζετε την αμοιβή των οικογενειακών γιατρών του ΕΟΠΥΥ στις 2000 ευρώ. Το ζήτημα των οικογενειακών γιατρών είναι ευρύτερο: ακόμα δεν ξέρουμε το μέλλον τους, όπως δεν γνωρίζουμε τις κυβερνητικές προθέσεις για τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, που όλο ανακοινώνονται και όλο δεν τις βλέπουμε. Θα ενταχθούν οι οικογενειακοί γιατροί; Θα καταργηθούν; Θα ενισχυθούν; 
  • Προς το παρόν, ο θεσμός συμβάλλει στη δημιουργία γιατρών δύο ταχυτήτων, απομακρύνοντας ολοένα και περισσότερο τους νέους επιστήμονες από το ΕΣΥ καθώς είναι πια προφανές ότι μπορούν να ενταχθούν σε αυτό και ως ιδιώτες και μάλιστα με παχυλό μισθό, την ώρα που οι μόνιμοι γιατροί του ΕΣΥ πασχίζουν με εξαντλητικές εφημερίες και με περίσσευμα φιλότιμου να φτάσουν σε αξιοπρεπή μισθολογικά επίπεδα.
  • Στο άρθρο 10 που νομιμοποιεί τις δαπάνες των Κέντρων Υγείας για την εξέταση των διαγνωστικών τεστ για κορωνοϊό από ιδιωτικά εργαστήρια με μόνο παραστατικό το τιμολόγιο, μπαίνω σε πειρασμό να θέσω και πάλι υπόψιν, το χάος που επικρατεί ως προς τη διεξαγωγή των τεστ. Κατ’ αρχήν έχετε εικόνα για το ύψος των συγκεκριμένων δαπανών; 
  • Τι σας εμποδίζει να διατιμήσετε το τεστ και να επιτρέψετε την ηλεκτρονική συνταγογράφησή του τεστ που όταν θα μπει η χώρα κλιματολογικά στον χειμώνα θα είναι το «νούμερο ένα» όπλο για τον έλεγχο της διασποράς της πανδημίας; 
  • Ήδη η πίεση είναι μεγάλη με το άνοιγμα των σχολείων, καθώς γονείς και παιδιά ταλαιπωρούνται στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας ώστε να υποβληθούν δωρεάν στο τεστ, δημιουργώντας τριτοκοσμικές εικόνες. Από εσάς λοιπόν, περιμένουμε μία σοβαρή και επί της ουσίας ρύθμιση του θέματος. Και όχι μία ρύθμιση σαν αυτή που φέρνετε προς ψήφιση, η οποία  το μόνο που κάνει είναι να  φορτώνει αβίαστα το κόστος στο κράτος, χωρίς καμία προϋπόθεση ή δικλείδα ασφαλείας.
  • Το άρθρο 24 που περιέχει μια φωτογραφική διάταξη, δείχνει ότι οι διοικήσεις των νοσοκομείων δεν μπορεί να είναι λάφυρο και αντικείμενο κομματικών εξυπηρετήσεων. Χρειάζεται εδώ και τώρα να θεσπιστεί ένας μηχανισμός ανάδειξης τους με τρόπο αδιάβλητο και μόνιμο με διαδικασίες ΑΣΕΠ και όχι να αντλούμε διοικήσεις από το κομματικό μας καλάθι. 
  • Τέλος θα ήθελα να θίξω την αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2020. Είναι σαφώς θετικό το γεγονός ότι αναγνωρίζεται η ανάγκη ενίσχυσης των δημόσιων δαπανών υγείας, που λόγω κορωνοϊού εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Όμως δεν είναι αρκετό. Έχουμε επισημάνει επανειλημμένως ότι βρισκόμαστε πολύ πίσω από τον μέσο όρο των κρατών του ΟΟΣΑ και των ευρωπαϊκών κρατών ως προς τις δημόσιες δαπάνες για την υγεία. Η αύξησή τους λοιπόν, πρέπει να είναι μόνιμη και οι επενδύσεις στις δημόσιες υποδομές υγείας (στις οποίες υπολειπόμαστε) να είναι προτεραιότητα της πολιτείας. Εύλογα περιμένουμε στην κατεύθυνση αυτή να αξιοποιηθεί το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάτι που θα φανεί από τα πορίσματα της επιτροπής Πισσαρίδη. Ελπίζουμε τουλάχιστον σε αυτό, να μην διαψευστούμε.

  Δείτε εδώ το βίντεο:  https://youtu.be/wjQHyAlQqJM