«Επιδημία» με προσπάθειες εξαπάτησης μέσω social media

Time to read
less than
1 minute
Read so far

«Επιδημία» με προσπάθειες εξαπάτησης μέσω social media

Δεκέμβριος 07, 2020 - 11:41

«Καλημέρα. Τι  κάνεις;!! Εγώ έχω τρεχάματα τώρα.Έχασα το πορτοφόλι μου. Να σε ρωτήσω κάτι.. Μπορείς να πας σε μια τράπεζα εθνικής; Θέλω μια μεγάλη χάρη. Έχασα και την κάρτα τραπέζης.»

Το μήνυμα αυτό, δήθεν από τον λογαριασμό στο messenger ενός κοινού φίλου, εμφανίστηκε στα μηνύματα ουκ ολίγων... φίλων του συγκεκριμένου ανθρώπου, ο οποίος, μέσω του μηνύματος, φαίνεται ότι ζητεί χρήματα επειδή έχασε το πορτοφόλι του και την κάρτα τραπέζης. Βέβαια, εν αγνοία του χρήστη, ο οποίος δεν έχει ιδέα.

Αυτό το μήνυμα, το οποίο αποτελεί μέσον απάτης από άτομα που έχουν μπει στον λογαριασμό του χρήστη, το έχουν βρει στα εισερχόμενα SMS τους χιλιάδες άνθρωποι στη χώρα μας, αλλά και στα social media.

Ωστόσο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απαντήσετε.

Πώς δουλεύει το κόλπο: Χακάρονται λογαριασμοί φυσικών προσώπων και στέλνονται μηνύματα προς κάθε φίλο τους προσποιούμενοι τον ίδιο και ζητώντας χρήματα, με σκοπό να αποκτήσουν πρόσβαση στους κωδικούς του e-banking ή του winbank. Στην περίπτωση που ο αποδέκτης του μηνύματος απαντήσει, ακολουθεί ένα δεύτερο με την αποστολή ενός λινκ, που εάν το «ανοίξει», τότε εν αγνοία του επιτρέπει την ελεύθερη πρόσβαση στους απατεώνες στα τραπεζικά του δεδομένα.

Οι Αρχές συστήνουν σε κάθε επικοινωνία που σας κινεί υποψίες αφενός να μην προχωρούμε σε ό,τι μας ζητούν προτού επικοινωνήσουμε με τον άνθρωπο που «στέλνει» το μήνυμα, και αφετέρου να το καταγγείλλουμε στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος των κατά τόπους Διευθύνσεων Αστυνομίας, ώστε να βρεθούν τα ηλεκτρονικά ίχνη των χάκερ.