Ράλι Ακρόπολις 2013: Προηγείται ο Ρώσος Evgeny Noviko (φωτογραφίες)

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Ράλι Ακρόπολις 2013: Προηγείται ο Ρώσος Evgeny Noviko (φωτογραφίες)

Ιούνιος 01, 2013 - 08:28

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ EUROKINISSI/REPORTER IMAGES

Σύνοψη 1ης ημέρας - Πέτρες, σκόνη και κλαταρίσματα!

Αν κάποιοι είχαν απορία σχετικά με το τι σημαίνει Ακρόπολις, σήμερα κατάλαβαν! Ο σκληρότερος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ έδειξε από νωρίς τα δόντια του στους συμμετέχοντες.
Αμέσως μετά την Τελετή Εκκίνησης στο Ζάππειο, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τα πληρώματα έφυγαν για τα βουνά της Κορινθίας, και συγκεκριμένα για τη «θηριώδη» ειδική διαδρομή Κινέτα-Πίσσια των 47,70 χιλιομέτρων. Με το «καλημέρα», το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο Γάλλος οδηγός της Volkswagen Motorsport, Sebastien Ogier, έμελλε να γίνει ο πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις. Αρχικά ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Όμως, δεν ήταν μόνο αυτός που έχασε πολύτιμο έδαφος από την 1η κιόλας ειδική. Ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Mikko Hirvonen, αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6 λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Σαν να μην έφταναν μόνο αυτοί, ακόμα ένας οδηγός που τέθηκε εκτός μάχης ήταν ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του να χάνεται, χωρίς -περιέργως- περαιτέρω ζημιές, αλλά χάνοντας χρόνο της τάξης των 2 λεπτών.
Κάπως έτσι, άνθρωπος της ημέρας έμελλε να είναι ο Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα, κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Jari-Matti Latvala, ο οποίος στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου, έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.
Η δράση συνεχίζεται αύριο, στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου, με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Η γενική κατάταξη μετά το τέλος της 1ης ημέρας
Θέση Οδηγός              Ομάδα           Χρόνος/Διαφορά
 1.  Evgeny Novikov      M-Sport Ford    50m59.3s
 2.  Dani Sordo          Citroen          + 30.3s
 3.  Jari-Matti Latvala  VW               + 39.1s
 4.  Thierry Neuville    M-Sport Ford     + 51.1s
 5.  Andreas Mikkelsen   VW             + 1m14.6s
 6.  Nasser Al-Attiyah   M-Sport Ford   + 1m32.9s
 7.  Martin Prokop       Czech Ford     + 2m34.3s
 8.  Khalid Al-Qassimi   Citroen        + 3m22.4s
 9.  Mads Ostberg        M-Sport Ford   + 3m30.1s
10.  Robert Kubica       PH Citroen     + 4m17.3s

Οι δηλώσεις των οδηγών μετά την ολοκλήρωση και της 2ης ΕΔ:

HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Δεν είμαι ευχαριστημένος. Σχεδόν τούμπαρα το αυτοκίνητο, στο ασφάλτινο κομμάτι άνοιξα την τροχιά και βρεθήκαμε στις δύο ρόδες».

SORDO Daniel - DEL BARRIO Carlos
«Η οδήγηση ήταν πιο καθαρή. Έχασα χρόνο, ήταν μια δύσκολη ημέρα, αλλά είμαι ευχαριστημένος που βρίσκομαι εδώ χωρίς προβλήματα».

OSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas
«Δύσκολη ειδική, είμαι απογοητευμένος μετά την 1η ειδική. Είναι δύσκολο να επανέλθω. Θα προσπαθήσω να είμαι σε καλύτερη κατάσταση αύριο και να το παλέψω όσο μπορώ».

NOVIKOV Evgeny - MINOR Ilka
«Πήγαμε αρκετά καλά. Κάναμε κάποια μικρά λάθη με τα φρένα στο σκοτάδι. Όλα καλά, είναι καλό που προηγούμαστε αύριο».

AL ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
«Κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητο, με το εμπρός τμήμα. Νομίζω συνέβη στη μεγάλη ειδική. Θα προσπαθήσουμε να τερματίσουμε και να μην κάνουμε λάθη».

LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka
«Ήταν διασκεδαστικό, κανένα πρόβλημα με τη σκόνη. Το θέμα με το χειρόφρενο λύθηκε στο σέρβις. Το αυτοκίνητο υποστρέφει σε κάποια σημεία και δεν ξέρω το λόγο, γιατί δεν ήταν έτσι στις δοκιμές».

MIKKELSEN Andreas - MARKKULA Mikko
«Ήταν λίγο δύσκολα στην ειδική. Χάλασε η ένδειξη ταχυτήτων, έδειχνε μόνο 3η. Κάποιες φορές ήμουν με μία πάνω, άλλες με μία κάτω. Προσπάθησα να μετράω τις αλλαγές».

AL QASSIMI Khalid - MARTIN Scott
«Η ειδική είχε πολλές πέτρες, αλλά η πρόσφυση είναι καλύτερη, μπόρεσα να οδηγήσω, το ευχαριστήθηκα. Τα παιδιά στο σέρβις έκαναν καλή δουλειά. Είναι συναρπαστικό να οδηγείς νύχτα».

NEUVILLE Thierry - GILSOUL Nicolas
«Το αυτοκίνητο είναι καλύτερο τώρα. Τα ελατήρια ήταν μαλακά και έπρεπε να κόψουμε σε κάποια σημεία. Χτυπήσαμε ένα μεγάλο βράχο, αλλά ξεφύγαμε αλώβητοι».

PROKOP Martin - ERNST Michal
«Ήταν πολύ καλύτερα απ' ό,τι περίμενα. Δεν είχε σκόνη, τα φώτα μας ήταν καλά και η πρόσφυση πολύ καλύτερη. Αύριο η θέση εκκίνησης θα είναι καλύτερη». (Στιγμιότυπα από την κατατακτήρια ειδική διαδρομή ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ EUROKINISSI/REPORTER IMAGES) www.argolidaportal.gr