Πώς η κλοπή καλωδίων του ΟΣΕ έγινε πλημμέλημα από κακούργημα

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Πώς η κλοπή καλωδίων του ΟΣΕ έγινε πλημμέλημα από κακούργημα

Μάρτιος 18, 2023 - 13:02

φωτογραφία Eurokinissi-Γιώργος Κονταρίνης

Με νόμο του 2019 έγινε απλή κλοπή η αφαίρεση σιδηροδρομικού υλικού.

Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος σημειώνει σε άρθρο του στο in.gr:

Στον νόμο 4199/2013 λοιπόν που προχωρούσε σε αναδιαμόρφωση του Ποινικού Κώδικα (ΠΔ 283/1985) υπήρχε μία νέα τέταρτη παράγραφος στο άρθρο 291 για την ασφάλεια των συγκοινωνιών και την κλοπή ή δολιοφθορά σιδηροδρομικού υλικού.

Στην εν λόγω παράγραφο μνημονευόταν ότι «όποιος αφαιρεί με σκοπό παράνομης ιδιοποίησης ή με πρόθεση καταστρέφει, ολικά ή εν μέρει, οποιοδήποτε υλικό ή αντικείμενο προορισμένο από τη θέση του ή από την κατασκευή του για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου ή την ασφάλεια της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, τιμωρείται με κάθειρξη, ανεξαρτήτως της ζημίας που απειλήθηκε ή προξενήθηκε ή της οικονομικής αξίας του υλικού ή αντικειμένου».

Δηλαδή με αυτόν τον νόμο προβλέπονταν ποινές μέχρι 10 χρόνια κάθειρξης στους κλέφτες, με το σχετικό αδίκημα να χαρακτηρίζεται κακούργημα. Αυτή η νομοθετική ρύθμιση είχε υπάρξει σε συνεννόηση τότε με το υπουργείο Μεταφορών ύστερα από τα δεκάδες κρούσματα κλοπής μετάλλων ή δολιοφθορών στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλη της χώρας που έπαιρναν τη μορφή μάστιγας.

Ωστόσο, ενώ αυτό το νομοθέτημα οδηγούσε στη φυλακή πολλούς από τους κλέφτες καλωδίων και τα μέλη των κυκλωμάτων των σκραπ (προ μερικών ετών είχαν συλληφθεί ως συνεργοί και στελέχη του ΟΣΕ), ο νέος Ποινικός Κώδικας που κυρώθηκε με τον Ν. 4619/2019 (ΦΕΚ Α’ 95/11.6.2019) αφαίρεσε την… αφαίρεση υλικού και την «ιδιοποίησή» του.

Με τον νέο νόμο η κλοπή του σιδηροδρομικού υλικού εντάχθηκε στις απλές ή διακεκριμένες κλοπές σαν τυχαίο κρατικό υλικό. Κάτι που οδηγεί στην αποθράσυνση των κλεφτών και στη γρήγορη επάνοδό τους στην ίδια εγκληματική δράση.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο ΕΔΩ.