Τι αλλάζει στους λογαριασμούς ρεύματος

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Τι αλλάζει στους λογαριασμούς ρεύματος

Απρίλιος 23, 2023 - 12:00

Στην πλατφόρμα e-katanalotis έχει πλέον «ανέβει» το «καλάθι της ενέργειας», προκειμένου οι καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τα τιμολόγια των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να βρείτε τα τιμολόγια που διαθέτουν πάνω από 16 εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας και περισσότερα από 43 συμβόλαια, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να αναρτηθούν στην πλατφόρμα και τα επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων των τραπεζών για καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι είναι δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις πιο συμφέρουσες λύσεις, «είτε αυτές αφορούν στα καθημερινά τους ψώνια είτε στο νέο στεγαστικό τους δάνειο και στις καταθέσεις τους», καθώς και να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός προς όφελος του καταναλωτή.

Σημειώνεται πως έως τώρα το e-katanalotis περιελάμβανε σε καθημερινή βάση 1.200 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε σούπερ μάρκετ και των καυσίμων ανά πρατήριο ενώ σε εβδομαδιαία βάση το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και τα εποχικά «καλάθια» που είχαν δημιουργηθεί στις εορταστικές περιόδους, το «Καλάθι των Νονών» και το «Καλάθι του Αη Βασίλη».

Υπενθυμίζεται πως μέσω της πλατφόρμας ο καταναλωτής μπορεί, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, να κάνει καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή καθώς και να διαμορφώσει το δικό του «καλάθι» με προϊόντα παρακολουθώντας καθημερινά την πορεία των τιμών τους.

Σε ό,τι αφορά το νέο εργαλείο, το «καλάθι της ενέργειας» όπως ονομάστηκε, τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος θα αναρτώνται στις 20 κάθε μήνα όταν και βάσει της νομοθεσίας υποχρεούνται οι πάροχοι να τα γνωστοποιήσουν στους καταναλωτές, ενώ για το φυσικό αέριο θα επικαιροποιούνται κάθε φορά που κάθε πάροχος μεταβάλλει τα τιμολόγιά του.

Οι χρήστες της πλατφόρμας θα ενημερώνονται και θα μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές με βάση την κατανάλωσή τους.

Σημειώνεται πως το τελευταίο δίμηνο με τρίμηνο διαπιστώνεται η ανακοίνωση νέων προγραμμάτων ηλεκτρικής ενέργειας από τους παρόχους - με τιμολόγια χαμηλότερα σε σχέση με τα υπόλοιπα του χαρτοφυλακίου τους.

Επίσης κατά κανόνα είναι και χαμηλότερα έναντι και των ανταγωνιστών τους. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να προσελκύσουν νέο πελατολόγιο και να διευρύνουν τα μερίδια τους στην αγορά.