Λαϊκή Συσπείρωση Ναυπλίου: Σε προκάτ αίθουσες στοιβάζονται οι μαθητές του 1ου δημοτικού και των δύο Λυκείων

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Λαϊκή Συσπείρωση Ναυπλίου: Σε προκάτ αίθουσες στοιβάζονται οι μαθητές του 1ου δημοτικού και των δύο Λυκείων

Σεπτέμβριος 19, 2023 - 21:48

φωτογραφία Eurokinissi-Βασίλης Παπαδόπουλος

 3η θεματική παρουσίαση του προγράμματος της Λαϊκής Συσπείρωσης Ναυπλίου

ΕΡΓΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: γ. Σχολική Στέγη και Υποδομές

Όσο σημαντικό είναι το Περιεχόμενο των σπουδών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, άλλο τόσο σημαντικό είναι ο χώρος στον οποίο αυτό το Περιεχόμενο δίνεται στον μαθητή, δηλαδή η Σχολική Στέγη. Γι` αυτό η Λαϊκή Συσπείρωση ιεραρχεί στα έργα την ανέγερση νέων σχολείων και την  αναβάθμιση  των υποδομών  στα υπάρχοντα, καθώς επίσης και την εκπόνηση μελέτης αξιοποίησης όσων σχολικών κτιρίων που έχουν εγκαταλειφθεί λόγω κατάργησης της μονάδας.

Η κατάσταση που επικρατεί στο δήμο Ναυπλιέων

Στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας επικρατεί μια άσχημη κατάσταση και οι ελλείψεις είναι χρόνο-το-χρόνο μεγαλύτερες. Παρά τις υποσχέσεις της Δημοτικής αρχής δεν έχει υπάρξει βελτίωση, όλα αυτά τα χρόνια και τα προβλήματα παραμένουν άλυτα.

Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα των δύο συστεγαζόμενων δημοτικών (2ο ,5ο ) με παιδιά αυλιζόμενα σε μικρό προαύλιο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια τους. Τάξεις  μετακινούνται καθημερινά εκτός σχολικού συγκροτήματος και τα παιδιά κάνουν μάθημα σε ισόγεια πολυκατοικιών γιατί δεν υπάρχουν άλλες αίθουσες στο κτίριο. Σε προκάτ αίθουσες στοιβάζονται οι μαθητές του 1ου δημοτικού και των δύο Λυκείων της πόλης του Ναυπλίου καθώς επίσης και στο δημοτικό σχολείο του Α. Ανδριανού όπου μετά το κλείσιμο γειτονικών σχολείων αναγκάζονται να φιλοξενήσουν μεγαλύτερο αριθμό παιδιών. Και ας μην ξεχνάμε τις αίθουσες χωρισμένες στα 2 με γυψοσανίδες στα δύο Λύκεια του Ναυπλίου, τα τσιμεντένια προαύλια, σχολεία χωρίς αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χωρίς γυμναστήριο, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς τραπεζαρία , τα απαρχαιωμένα εργαστήρια πληροφορικής και φυσικών επιστημών.

Η «φροντίδα» της δημοτικής αρχής του Ναυπλίου για τα προ νήπια και νήπια του 1ου νηπιαγωγείου Ναυπλίου ήταν να «αναβαθμίσει» το διθέσιο νηπιαγωγείο σε τετραθέσιο. Αποτέλεσμα αυτής της «αναβάθμισης» είναι ότι πάρα πολλά  παιδιά στοιβάζονται σε δύο αίθουσες χωρίς βέβαια να υπάρχει και χώρος ξεκούρασης. Οι συνθήκες στέγασης  είναι χειρότερες στο 2ο και στο 7ο  νηπιαγωγείο Ναυπλίου καθώς αυτά λειτουργούν  σε νοικιασμένα μαγαζιά  με πανάκριβο ενοίκιο.

Στα περισσότερα σχολεία του Δήμου εργάζονται καθαρίστριες με ελαστικές  σχέσεις εργασίας και απαράδεκτες συμβάσεις.  

Τα σχολικά κτίρια τα οποία έπαψαν να λειτουργούν λόγω κατάργησης των μονάδων υπάρχει εγκατάλειψη και χρησιμοποιούνται ευκαιριακά από ιδιώτες.

Η Λαϊκή Συσπείρωση αγωνίστηκε μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο για να έχουν τα παιδιά το σχολείο που τους αξίζει. Ενημερώσαμε τους δημότες με ανακοινώσεις στα ΜΜΕ.

21-10-19: «Επερώτηση για τα σχολεία του Δήμου Ναυπλιέων.» https://laikisispeirosiarg.blogspot.com/2019/10/blog-post_21.html
6-12-19 « Η Λαϊκή Συσπείρωση εισηγείται το θέμα των σχολικών υποδομών στο Δημοτικό Συμβούλιο» http://laikisispeirosiarg.blogspot.com/2019/12/blog-post_6.html
19-5-20 : Η Λαϊκή Συσπείρωση στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο» https://laikisispeirosiarg.blogspot.com/2020/05/blog-post_19.html
27-5-20 : «Η αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής απειλεί την υγεία των νηπίων του 2ου Νηπιαγωγείου» http://laikisispeirosiarg.blogspot.com/2020/05/2.html

Η θέση μας

Το αίσθημα που δημιουργεί στο παιδί από το Νηπιαγωγείο μέχρι την Γ΄ Λυκείου το Σχολείο είναι αποφασιστικής σημασίας για την προσέγγισή του απέναντι στην γνώση που θα του παρέχεται σε αυτό. Το σχολείο πρέπει να δημιουργεί θετικά συναισθήματα στο παιδί, να το προδιαθέτει θετικά για την διαδικασία της μάθησης.

Τα στοιχεία αναδεικνύουν τη μεγάλη ψαλίδα που υπάρχει ανάμεσα σε αυτό που μπορεί να δώσει σήμερα η ανάπτυξη της τεχνολογίας σε σχέση τόσο με την κατασκευή ασφαλών κτηρίων όσο και σε σχέση με το να τεθούν τα σχολικά κτήρια στην υπηρεσία μιας νέας παιδαγωγικής προσέγγισης για τη διαδικασία κατάκτησης της γνώσης. Έτσι, για παράδειγμα, μπορούμε να συζητήσουμε για την αναγκαιότητα υποδομών για τον αθλητισμό, για τις τέχνες, για διαφοροποιημένες σχολικές αίθουσες για μια σειρά γνωστικά αντικείμενα (π.χ. διεύρυνση εργαστηρίων, τάξεων Ιστορίας και Γεωγραφίας), για «σχολικούς κήπους» κ.ά.

Το πρόγραμμά μας

⦁    Δέσμευση κατάλληλων οικοπέδων καθώς επίσης και διεκδίκηση για την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανέγερση σχολικών διδακτηρίων.
⦁    Αναβάθμιση των υπαρχόντων με τη δημιουργία νέων εκπαιδευτικών υποδομών (ενεργειακών, υλικοτεχνικών, αισθητικών).
⦁    Αναβάθμιση με χώρους για βιβλιοθήκες, τραπεζαρίες στα ολοήμερα
⦁    Αναβάθμιση των αύλειων χώρων με πράσινο, στέγαστρα, αθλητικών χώρων.
⦁    Ουσιαστικός ολοκληρωμένος αντισεισμικός έλεγχος, αντιπυρική προστασία.
⦁    Υποδομές ΑΜΕΑ ( ασανσέρ, ράμπες τουαλέτες ) όπου χρειάζεται
⦁    Διεκδίκηση αύξησης της κρατικής επιχορήγησης στις σχολικές επιτροπές.
⦁    Η μονιμοποίηση  όλων των συμβασιούχων καθαριστριών.
⦁    Αξιοποίηση των εγκαταλειμμένων σχολικών κτιρίων στα τοπικά διαμερίσματα με τη δημιουργία αιθουσών  πολιτισμού, βιβλιοθήκης , στέκια για τη νεολαία για καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία.

Γιατί στη ζωή των παιδιών μας δεν κάνουμε εκπτώσεις. Δεν υπάρχει πολυτέλεια για άλλο χαμένο χρόνο.