Σύσκεψη στην Τρίπολη με στόχο την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου (pics,vid)

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Σύσκεψη στην Τρίπολη με στόχο την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου (pics,vid)

Φεβρουάριος 23, 2024 - 11:30

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν τα μέλη του Κινήματος Διάσωσης και Επαναλειτουργίας του Διδηροδρόμου Πελοποννήσου το απόγευμα της Πέμπτης 22 Φεβρουαρίου στο Εργατικό Κέντρο Τρίπολης.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης, τα μέλη του Κινήματος μίλησαν για την ραγδαία δασοποίηση του ανενεργού διαδρόμου του μνημειώδους, μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας, έργου της σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, που συνδυαστικά με τους βανδαλισμούς διατηρητέων κτηρίων κι άλλων ζημιών, έχουν δημιουργήσει απελπιστικές συνθήκες.

Με στεντόρια φωνή μίλησαν για τον ορατό κίνδυνο της σταδιακής εξαφάνισης της γραμμής και οριστικής ματαίωσης της επαναλειτουργίας της, η οποία από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα.

Τον συντονισμό της συνέντευξης είχε αναλάβει ο Στέφανος ο Γκουτζιούλης, ενώ οι ενεργοί πολίτες - ομιλητές της εκδήλωσης έκαναν τις τοποθετήσεις τους και εξέφρασαν την αγωνία τους για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου το οποίο δεν έχει εξελιχθεί σε κάτι καλό, όπως ήλπιζαν, αλλά έχει εγκαταλειφθεί.

Την πρώτη εισήγηση έκανε ο κ.K. Mπρούσαλης ο οποίος μίλησε για το Kίνημα διάσωσης κι επαναλειτουργίας σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και τον πολυετή σκοπό του.

Όπως ανέφερε ο κ. Μπρούσαλης, το δίκτυο Κόρινθος – Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, εδώ και 13 χρόνια παραμένει εκτός λειτουργίας.

Το 2000 αποφασίστηκε να γίνει αναβάθμιση της γραμμής και το διάστημα 2004 - 2009 ήταν σε εξέλιξη τα έργα. Τον Αύγουστο του 2009, λειτούργησε το δίκτυο για λίγο και μήνες αργότερα τα δρομολόγια σταμάτησαν και έπαψε να υφίσταται το συγκοινωνιακό έργο και ξεκίνησαν οι καταστροφές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Μέρα με τη μέρα η γραμμή καταστρέφεται και γίνεται δάσος, σημειώνονται καταστροφές στις γέφυρες και στα δίκτυο, είπε, προτείνοντας

Να καθαριστούν από τα δέντρα και τα κλαδιά οι σταθμοί και να κινηθεί η ελληνική πολιτεία για να γίνει με σύγχρονα υλικά η ανακατασκευή του δικτύου

Επίσης, έγινε γνωστό, ότι στις 15 Μαρτίου 2024, θα βρεθεί στην Αρκαδία, κλιμάκιο απ’ την πρεσβεία της Ελβετίας για να δει από κοντά το δίκτυο.

Οι κυβερνητικές πολιτικές οδηγούν στην πλήρη καταστροφή και εγκατάλειψη του δικτύου

Ο κ. Μπρούσαλης τόνισε ότι σε όλη αυτή την προσπάθεια, καμία συμπαράσταση από τις δημοτικές αρχές δεν έχει δεχθεί το Κίνημα, προκειμένου να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος είτε ως τουριστικός, είτε ως εμπορικός είτε ως συγκοινωνιακός.

Να αναφέρουμε ότι έχει κατατεθεί ερώτηση στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχό, για τα 14,5 εκατ. ευρώ που ήταν να επενδυθούν για την γραμμή Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.

Αναμένουμε να ενημερωθούμε για τις προθέσεις της νέας Περιφερειακής Αρχής, πάνω στο θέμα της επαναλειτουργίας της μετρικής γραμμής.

Στην σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Αρκαδίας, έγινε γνωστό, ότι η Συντονιστική Επιτροπή του Κινήματος, το επόμενο χρονικό διάστημα, το Κίνημα, θα επιχειρήσει να μεγαλώσει και να ξεκινήσει τις παρεμβάσεις.

Η κυρία Ζαχαροπούλου Αγγελική διάβασε επιστολές μελών του Κινήματος που δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν, με τις οποίες τονίστηκε η αναγκαιότητα επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Επίσης μίλησε για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου η οποία θα ωφελήσει στην οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου, ενώ θα ωφεληθεί και η εκπαιδευτική κοινότητα, αφού οι μαθητές θα μπορούν να μετακινούνται με το τρένο από και προς τις σχολικές εκπαιδευτικές εκδρομές τους.

Ο κ. Γιόκαρης μίλησε για την ενεργειακή κρίση η οποία μας οδηγεί στο να βρούμε πιο οικολογικούς τρόπους ζωής και μετακίνησης, τονίζοντας ότι το τρένο θα μπορέσει να συμβάλλει στο να μειωθούν οι επιπτώσεις ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Ο κ. Γατσόπουλος μίλησε για το θέμα, τονίζοντας ότι λαμβάνει πάρα πολλά μηνύματα από ολόκληρη την Πελοπόννησο για τον σιδηρόδρομο και την επαναλειτουργία του, τονίζοντας ότι οι πολίτες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι για το ζήτημα της επαναλειτουργίας.

Συμπερασματικά, τα μέλη του Κινήματος είπαν ότι πρέπει άμεσα να δράσουν τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα και να υπάρξει άμεση λήψη μέτρων, προκειμένου να αποτραπεί μια τέτοια καταστροφική εξέλιξη για τον σιδηρόδρομο.

Η διάσωση του πολύπλευρα επαναξιοποιήσιμου (οικονομικά, περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, τουριστικά) για την Πελοπόννησο έργου αποτελεί για την κυβέρνηση μια βαρύτατη ευθύνη.

Τέλος, οι άνθρωποι της Συντονιστικής Επιτροπής, κάλεσαν τον απλό κόσμο να συμμετέχει στο Κίνημα και να ενεργοποιηθεί στις όποιες δράσεις του.

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΙ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

αποτελείται από τους:

1. Αθανασούλη Γιάννη, πολιτικό μηχανικό

2. Βέμο Παναγιώτη, καθηγητή Μαθηματικών – ιστορικό ερευνητή

3. Γατσόπουλο Παναγιώτη, δικηγόρο

4.Γιόκαρη Βασίλη, φυσικό επιστήμονα – μηχανικό

5. Γκουτζιούλη Στέφανο, υπάλληλο του Δήμου Τρίπολης

6. Ζαχαριά Κωνσταντίνο, γιατρό – πρώην βουλευτή Αρκαδίας

7. Ζαχαροπούλου Αγγελική, δασκάλα διευθύντρια Δ.Σ. Νεστάνης

8. Θεοφανόπουλο Μιχάλη, ταμία του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας

9.Καραμήτζο Δημήτρη, δικηγόρο

10.Κύρκο Απόλλωνα, αρχαιολόγο – μελετητή σιδηροδρόμου Πελοποννήσου

11. Μπαριάμη Βαγγέλη, μηχανικό ΥΠΕΧΩΔΕ

12. Μπρούσαλη Κωνσταντίνο, καθηγητή Φυσικής Αγωγής – συγγραφέα

13. Παναγιωτόπουλο Νίκο, πολιτικό μηχανικό

14. Παπαγιάννη Νίκο, καθηγητή Φυσικής Αγωγής

15. Φρεζάδου Ειρήνη, αρχιτέκτονα πολεοδόμο, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Περισσότερα https://www.arcadiaportal.gr/news/syskepsi-stin-tripoli-me-stoho-tin-epa...

ArcadiaPortal.gr Κίνημα διάσωσης και επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου