Κατώτατος μισθός: Πόσο θα αυξηθεί από αρχές Απριλίου

Time to read
less than
1 minute
Read so far

Κατώτατος μισθός: Πόσο θα αυξηθεί από αρχές Απριλίου

Φεβρουάριος 27, 2024 - 18:50

Μέχρι την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024 θα σταλούν όλα τα υπομνήματα των φορέων στο ΚΕΠΕ προκειμένου να συνταχθεί το σχέδιο πορίσματος διαβούλευσης για τον νέο κατώτατο μισθό που θα ισχύσει από την 1η Απριλίου.

Αναλυτικότερα η ΓΣΕΕ ζητάει στο υπόμνημά της αύξηση 16,4% του κατώτατου μισθού στα 908 ευρώ, από 780 ευρώ που είναι σήμερα. Οι υπόλοιποι εργοδοτικοί φορείς πρότειναν: η ΕΣΕΕ ελαφρώς υψηλότερη αύξηση στο 4,5%, η ΓΣΕΒΕΕ στο 5,5% και ο ΣΕΤΕ στο 5%.

Μάλιστα, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων εστιάζουν την κριτική τους στο νέο καθεστώς φορολόγησης βάσει τεκμηρίων που πλήττει τις επιχειρήσεις, οι οποίες δεν μπορούν να αντέξουν υψηλότερη αύξηση των κατώτατου μισθού.

Υποστηρίζουν δε ότι οι χαμηλόμισθοι πρέπει να στηριχθούν από την κυβέρνηση με μέτρα κατά της ακρίβειας.

Όπως σημειώνει ο επιστημονικός φορέας περιγράφοντας την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, λόγω των υψηλών ιδιωτικών εγχώριων και ξένων άμεσων επενδύσεων, της ανάκαμψης της κατανάλωσης και του τουρισμού, που οδηγούν στην εκτίμηση για αύξηση του ΑΕΠ το 2024 άνω του 2% (ΚΕΠΕ, ΤτΕ, ΕΕ) σε συνδυασμό με την πρόσφατη ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, θέτουν τις βάσεις για μια αύξηση των κατώτατων αμοιβών, κυρίως λόγω διάβρωσής τους από τον υψηλό πληθωρισμό αλλά και λόγω δυσκολίας ανεύρεσης εργαζομένων.

Εντούτοις, η όποια αύξηση θα πρέπει να είναι λελογισμένη καθώς το 2024 προβλέπεται να είναι έτος χαμηλής ανάπτυξης, ενώ το ενδεχόμενο οι αυξημένοι μισθοί να ανατροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό δημιουργώντας ένα σπιράλ μισθών-τιμών δεν πρέπει να υποτιμάται.

Αύξηση 4% στον κατώτατο μισθό σε συνδυασμό με τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους και της φορολογίας προτείνει ο ΣΕΒ προς την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου, στο πλαίσιο του διαλόγου για τη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού από την 1η Απριλίου.

Σύμφωνα με τον ΣΕΒ «Μία μεταβολή του κατώτατου μισθού που αντανακλά τις πραγματικές δυνατότητες των επιχειρήσεων και μπορεί να ενισχύσει το σύνολο της οικονομίας ανέρχεται στο 4%. Ωστόσο, η πλήρης αξιοποίηση των ωφελειών από την όποια μεταβολή είναι αναγκαίο να συνδυαστεί με προσαρμογές στα υψηλά επίπεδα της φορολογίας και του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας. Και τα δυο αυτά χαρακτηριστικά είναι δομικά προβλήματα της ελληνικής αγοράς εργασίας, επιβαρύνουν τόσο τα πραγματικά διαθέσιμα εισοδήματα των εργαζομένων όσο και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων».